18319
Książka
W koszyku
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży / redakcja Żebrowska Maria. - Wydanie 8. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1977. - 879, [1] strona : ilustracje, tabele, wykresy ; 25cm.
Cel prowadzonych zajęć: Celem nauczania psychologii rozwojowej jest zapoznanie studentów z dynamiką rozwoju dzieci i młodzieży w wymiarze ontogenetycznym (o filogenetycznym należy tylko poinformować). Chodzi o pokazanie mechanizmów rozwoju człowieka, praw nimi rządzących i możliwości jakie posiada osobowość. Treści programowe: 1.Przedmiot i zadania i gł. działy psychologii rozwojowej. 2.Podstawowe czynniki rozwoju człowieka. 3.Fazy rozwojowe człowieka (koncepcja Hurlock, Żebrowskiej i Eriksona). 4.Okres prenatalny. Nabywanie cech indywidualnych. Rozwój dziecka w łonie matki. Wczesne dzieciństwo wiek niemowlęcy. 5.Średnie dzieciństwo-wiek przedszkolny. Późne dzieciństwo-młodszy wiek szkolny. Dojrzałość szkolna. 6.Adolescencja. Wczesna adolescencja. Późna adolescencja. 7.Fazy dojrzewania płciowego. 8.Wczesna dorosłość. 9.Rozwój poznawczy. Koncepcja Jeana Piageta. Zmienne i niezmienne struktury poznawcze, 10.Stadia rozwoju inteligencji wg J. Piageta 11.Teoria rozwoju poznawczego Brunera. 12.Podstawowe funkcje języka i etapy rozwoju mowy wg Aitchisona, fazy nabywania języka, stosunek czynnika biologicznego do środowiskowego w rozwoju mowy. 13.Rozwój moralny. Związek rozwoju moralnego z rozwojem intelektualnym. Główne teorie jakie wyrosły z badań nad rozwojem moralnym. 14.Stadia rozwoju moralnego według Piageta, Kohlberga i Muszyńskiego. Style wychowawcze wg Hoffmana. 15.Fazy rozwoju emocjonalnego. 16.Rozwój społeczny. Rozwój religijny.
Status dostępności:
Filia Nr 2 Strzyżowice
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.- Indeksy
Uwaga dotycząca indeksów
Indeksy strony [843]-871.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej